Wednesday, June 11, 2014

* What is This Feeling? *


"Cyana... wake up!"
"Cyana... it's already six thirty"
"Cyana... please wake up!!"

I heard a whisper. Every single morning. Very  clearly! Am I lazy to wake up? What just happened?  

Assalaam alaykom... sebelum melelapkan mata dan sebelum bisikan yang sama berulang lagi esok hari, izinkan saya untuk berasa gembira buat seketika. Izinkan saya berkongsi rasa yang tak dapat diluahkan dengan kata-kata. Saya sendiri tidak bisa menghuraikan perasaan sebenar ketika ini... namun saya bersyukur kepadaNYA yang memberikan jiwa kembali bertenaga, memberikan hati sedikit kegembiraan, memberikan minda membuat pencaturan jika itu A jika itu B atau jika itu sebaliknya. Entah kenapa, sejak beberapa minggu yang lalu, badan semakin lemah tidak berdaya untuk bangun setiap pagi namun minda masih kuat menguasainya bahawa saya harus tegar menempuh hari-hari seterusnya. 

Jika keputusan hari ini membuat saya gembira, keputusan hari ini sedikit tidak secara tidak sedar melinangkan air mata kerna syukur saya masih mampu berasa masih ada harapan dan sinarnya. Tetapi minda masih memujuk hati jangan terlalu gembira kerna mungkin keputusan esoknya akan membuat saya bersedih dan hati kembali suram. Semoga saya akan terus tegar menempuhi apa sahaja yang bakal berlaku esoknya kerna saya percaya tidak setiap detik itu bisa membuat saya ketawa.... apabila menangis kesannya lebih mendalam kerna lukanya mungkin hilang tetapi parutnya akan kekal selamanya. 

What is This Feeling? A feeling heart.... Indeed. Sweet Dream Cyana! 

No comments:

Post a Comment