Sunday, February 9, 2014

* Something that I wanna SHARE *

Be Tender. Keep Smile. Be Lovely.

Assalaam alaykom.... well I must share this funny story. Age is just a number!! Agree? Please say Yes! I'm an optimistic person who perceives good things happening to me.. InshaALLAH. 

Ceritanya bermula pabila saya menjejak kaki keluar dari bus express tersebut sambil menarik beg yang serupa mahu bercuti satu bulan padahal satu hari sahaja. opps! Saya terus menuju ke stesen teksi kerna mahu ke tempat penginapan. Ringkasan perbualan seperti berikut ya...

Cyana: Hotel Regency
Pakcik Teksi: Hotel Regency?
Cyana: Hotel Regency... yang dekat area Pekan Rabu tu {sebab muka pakcik teksi terpinga-pinga...I'm fast response person kann?}
okay... saya terus ikut dan memasuki teksi.
Pakcik Teksi: Hotel Regency tu baguih. {pakcik teksi lograt utara memulakan perbualan}
Cyana: oh.. itu hotel panel tempat saya kerja. 
Pakcik Teksi: Baguih... muda-muda dah jadi pegawai {first time saya mendengar perkataan pegawai secara lisan}-
Cyana: Saya takdak la muda sangat pakcik...dah 35 tahun pun {nak jugak speaking utara naa -- guess what? I'm laughing! oppss! }
Pakcik Teksi: Laa.. pakcik ingat dalam 22 tahun.. takpun 25. Ingat student tadi. Tu yang pakcik tanya betui ka nak pi Regency.... takut salah tempat. {aiyooo... pakcik... again! I'm laughing}
Cyana: ohh.. arini cuti, saya tak pakai baju kerja. {baju yang dipakai adalah baju dalam gmbo di atas. Agaknya kalo pakai baju kerja ada nampak perbezaan kah? hehe}

Ketawa dalam hati... tetapi seperti biasa bila menaiki kenderaan awam, mata akan sentiasa peka melihat jalan dan pura-pura berbual kerna takut juga kan diculik... malang tidak berbau. hiks. 

So... moral of the story, saya harus kelihatan lebih matang seusia agar tidak nampak seperti kanak-kanak kandos baru habis belajar. ahaks! Anyway.. I'm so proud with my age and my look. hiks! Syukur saya tidak mempunyai masalah kesihatan kronik cuma kini kulit wajah sedikit kekeringan kerna faktor kurang air dalam badan. hehe. I'm extremely happy in my life. Be positive and keep smilin'. Thank you ALLAH. 

No comments:

Post a Comment