Thursday, January 2, 2014

* Less vs More *

Assalaam alaykom... mulakan hari anda dengan senyuman agar jiwa akan di selubungi aura positif. Sedang mata belum mahu terpejam lena, jari mahu sahaja mencoret kata. Pesan miss Tender, less talking and do more listening... mrs Tender sepanjang dalam bilik mesyuarat sememangnya menjadi pendengar setia, maka selepas melangkah keluar dari bilik mesyuarat pastinya do more talking. ahaks! I'm an assertive type yang mana tidak mungkin saya berdiam sahaja... well saya hanya diam bila mana sedang tekun membuat kerja di komputer. Walau sekalipun saya melihat koleksi gambo di Instagram, dahi berkerut seakan memikir.. hehe. Walhal senario hanyalah melihat gambo tanpa perlu memikir... tetapi saya akan berfikir sebelum menekan button 'like'. Dan peliknya ketika mengarang atau sedang berfikiran, saya tidak bisa berada dalam keadaan bising atau mendengar lagu. Tidak bisa fokus otaknya. hiks. 

Anyway... pabila masuk sahaja ke alam tahun masihi baru, semuanya perlu dirangka semula. Yang belum dibuat harus carry forward namun abaikan... apa yang pasti banyak prosedur baru yang sedang dalam progress yang mana membuatkan masa percuma saya di ofis hanyalah 20% iaitu selain dari berehat pada waktu makan. Kerna itu waktu rehat saya lebih gemar berada di meja makan, jika berada di depan komputer, maka harus sebelah lima jari meneliti kerja. oh! another thing...  I must control tempo pabila berbicara. hehe. 

cutie cakes yang enak seakan rupanya yang sangat comel

tahun baru di mulakan dengan peralatan baru.. owh, saya seakan pelajar sekolah.... alatulis semestinya lengkap. Jika tidak saya akan memberlinya dan peralatan mestilah berwarna-warni dan catchy. {penting bagi memberi semangat} hehe.

take more tea kata tips LESS vs MORE!! ahaks! 

Morning drink yang membuat mrs Cyana tersenyum riang. 

No comments:

Post a Comment