Tuesday, June 11, 2013

* get TEMPO! *

 butter.fly

Assalaam alaykom... setelah beberapa ketika kurang berbicara saya akui agak kelu sebenarnya atau otak kurang aktif untuk mengarah jari menaip. hehe. Bila mana mula menulis pastinya rentak serancak lagu namun benar untuk menulis mood harus girang atau tidak penulisan pasti akan suram. Cyana... follow the tempo! owh.. itu kelemahan saya kerna senantiasa tersasar dari tempo pabila semuanya mahu cepat. ermm.. jalan cepat, makan cepat, tulis cepat, memberi respon juga cepat.. dan kadang kala respon itu mungkin tidak bisa dikawal sebenarnya kerna ia mengikut rentak emosi. Yang penting bila buat sesuatu perkara haruslah disusuli dengan rasa minat dan tanggungjawab.

owh.. ceritanya saya mahu bercerita, tetapi bila semakin banyak pending storty, semakin kehilangan tempo menulis juga. huhu. Semakin kurang tempo menulis semakin kering idea. huhu. Semakin kering idea maka akan berasa diri kurang produktif.. huhu. Cyana.. get the tempo right! do what you want. do what you like. Ya! kerna itu saya akan pastikan juga cincin sedondon hijab walau tiada siapa pun yang akan meneliti apa yang saya pakai. hehe. Sekurangnya saya gembira dan tersenyum lebar bila mana ada yang perasan perkara seremeh itu. Sekurangnya saya masih bisa tersenyum sambil berbicara. Peace No War!


No comments:

Post a Comment