Thursday, September 20, 2012

* me, myself, and I *


Assalaam alaykom... menarik nafas panjang bila seharian kiranya saya berbicara tanpa noktah. Entah kenapa hati tiba2 panas dengan alam sekitar {owh.. kerna jelebu melanda KL mungkin}. Tiba2 bila terdengar suara "Cyana.. tarik nafas dulu" .. owh baru tersedar yang saya berbicara tanpa noktah.. mungkin kedengaran seperti peluru bertubi2 dilepas dari tembakan. hmm. owh.. am I being so 'Cerewet' or being so 'Banyak Songeh'? Sometimes saya perlu begitu bila berkecimpung dalam dunia perolehan. Saya bukannya engineer or system tester yang akan 'do trial' and 'test error'.

Sooooo... many many people will hate when dealing with mrs Cerewet bukan? I know it! welll... I can laugh, I can make funny jokes but I can't denied the procedure. hmm.  Too bad bila seharian mendengar celoteh saya yang lain dari biasa. Celoteh yang sedikit menyakit hati sendiri sebenarnya bila berurusan dengan mereka2 yang sambil lewa atau tidak patuhi aturan kerja. {Mungkin lain masa miss Tender perlu merakam nada mr Tender yang berbicara tanpa noktah.. funny me!} Tetapi begitulah realitinya! Realiti bila terpaksa berdepan dengan mereka2 yang tidak bisa membezakan yang mana 'peribadi' yang mana 'kerja'! huh! Tiba2 mrs Tender berubah karektor. talk and talk and talk!

It's always been about me, myself, and I...I was happy saying ... I LURVE to talk! ahaks! Good Nite!

2 comments:

  1. ni masa ko stress dengan tender aritu ek? yang aku datang tempat ko sambil ko tot tet tot tet tu ek? hahaha...

    ReplyDelete
  2. phatlee... bukan stress pasal kerja tp sbb orang2 di sekeliling punya perangai membuatkan daku tot tet tot tet.. hahaha

    ReplyDelete