Wednesday, March 7, 2012

* Rest Tyme *

Assalaam alaykom... sedang menunggu mata untuk tidur, tangan mahu sahaja menaip kerna minda sedang memaksa untuk mrs Cyana terus berceloteh. Pesanan rakan sekerja "After five, think about your family" No more office work!!! Alangkah bagusnya jika saya bisa berbuat begitu. Ketika ini sedang dalam fasa mencuba untuk tidak melakukan kerja2 ofis walaupun hakikatnya dalam kepala banyaknya "Things to DO!!!" hmm. Enough said! Stop talkin'! {eh, betulkah saya banyak cakap? opps!}

Sekali lagi perlu meninggalkan seketika Insan Terchenta kerna tuntutan tugas. Alangkah indah jika beliau turut bersama, namun bila di congak ongkosnya... kami hanya mampu tersenyum. Lagi pun jika bekerja sambil berjalan seumpama tiada jalan2 makan angin kerna wifey perlu bekerja seperti biasa... bezanya lebih relaks kerna tidak perlu mengemas, tidak perlu memasak. hiks! Tiba2 teringat hubby Moose yang kebelakangan ini sukakan nasi goreng simple! Mungkin kerna masakan wifey...simple pun jadi enak! hehe. {owh... Cie beli ikan bilis nanti bley masukkan dalam nasi goreng}

Jadual agak padat, kadang terfikir bila waktunya saya dapat berehat... tetapi jika terlebih rehat mungkin saya akan menjadi malas dan hanya pandai berkata2. Minta dihindarkan perkara sebegitu kerna saya sentiasa mahu memberi yang terbaik walau saya sedar rintangannya. hmm. Apa yang penting adalah komunikasi dan cara kita berinteraksi dengan orang lain. Itu akan membuatkan orang lain senang untuk terus mengekalkan hubungan dengan kita. Mungkin perlu disyorkan juga kursus komunikasi kepada warga kerja... agar mereka lebih memahami hati dan perasaan orang lain sebelum melontarkan kata2.

eh...seperti tajuk dan cerita berbeza. Mungkin sesekali saya perlu mengetepikan apa orang kata. Saya harus lebih tabah dan lebih berani menghadapi rintangannya. Mahu berjaya bukannya datang bergolek di depan mata...Berusaha dan terus usaha! Banyak pengorbanan yang perlu dilakukan selain terus berdoa. Hanya Yang Maha Esa akan memberi yang terbaik buat hambanya. Ameen.

the Bayang.... by Him!!!

Ketika lawatan bekerja ini, saya bertemu dengan rakan-rakan yang sama2 berkongsi cerita pengalaman 'outstation' seorang diri. Rupanya ada cerita yang lebih menarik... dan teringat juga ketika pertama kali 'outstation' seorang diri. Walau terdetik ketakutan, saya gagahi jua melangkah dan memberanikan diri. Alhamdullillah.. kini saya bisa kemana sahaja seorang diri, masih lagi bertahan dan mampu mengukir senyuman. Itu adalah sebahagian dari pengalaman yang membuat saya lebih berani berinteraksi dengan pelbagai lapisan umur. Syukur!

owh.. hubby Moose nampaknya gembira di rumah menjadi uncle sitter.
Sehari tiada lil' Ammar pasti gelisah.. hehe.

kali nie lawatan kerja ke Kota Kinabalu dan diikuti ke Kuching...
bunyi seperti menarik sebab ada Nasi Ayam Penyet!!!!


objektif utama adalah pengurusan tender kasut... ehhh!!! salah tender pallet!

di tengah panas....and get tanned!

wajah excited selepas berjemur dapat makan kuih muih berbagai warna
{credit to mrs Azah for this excitin' pic}

owh.. tiba2 kerinduan melanda... lama tidak bertemu kalian.
Siapa dapat bonus, sila belanja!!! hahaha

yang paling diRINDUI... my stylo hubby Moose!!!

No comments:

Post a Comment