Thursday, October 20, 2011

* A+ versus A- *

Assalaam alaykom sisters... pernah dengar pepatah nafsu wanita ada sembilan? hmm. let me think wisely... mungkin ada benarnya. Nafsu untuk memiliki itu dan ini, seperti mana senarai semak perlu lengkap semuanya. hehe. Rutin harian surfin', membelek majalah dan mula berangan mahu itu dan ini. Pity hubby Moose bertemu jodoh dengan wifey yang kuat berangan sampai ke awan.. hiks. Namun saya masih berpijak pada bumi nyata, bak kata ukur baju di badan sendiri. Jika dahulu size S kini XL.. oppss!!! Maka bila baju bersize besar keperluannya juga perlu ditambah. Jika dikaitkan dengan sistem, we need to fullfill users' requirement. Dan bila user mahukan 'A+' pasti beri 'A+' bersesuaian dengan kosnya. Benar juga saya lebih pentingkan kualiti berbanding harga. Apa guna jika mendapat target 'A+' tetapi dapat 'A-'? Walaupun masih kategori 'A' tetapi besar jurang perbezaannya.

Tahukah cerita yang saya tidak mempunyai 'potret berjubah' kerna tidak menghadiri konvokesyen. Kerna ketika itu saya kecewa mendapat 'B' untuk subjek 'industrial training' yang mana saya adalah antara calon konsisten sepanjang semester baik dari segi presentation mahupun paper work. Tetapi dek kerna saya membenarkan rakan 'mencedok' kandungan laporan akhir, saya diberi markah rendah sedangkan saya yang berusaha menyiapkannya sebaik mungkin. grrr!!! Itu pengajaran dan pengalaman... dek sahabat yang mendapat nama dari kesusahan orang lain. Sungguhpun 'B' itu jurangnya tidak sebesar mana, impaknya besar kerna mempengaruhi CGPA. Anyway thanks to mrs Prof yang berat sebelah ketika membuat penilaian. huh! Mungkin juga saya cerewet pabila meletakkan target diri pada status tinggi. Siapa yang tidak mahu berjaya? Hanya masa dan keadaan yang akan membezakan kita. hmm.

btw... last tuesday adalah hari kurang bernasib baik. Bermula dengan cermin blasoo tidak dapat ditutup kemudian blasoo cedera hanya kerna kecuaian mrs Cyana. oppss!

mood berangan di pagi hari...
sambil melalui Jalan Hang Tuah, sambil senyum

mr Blasoo yang cedera.. huhu

then.... mood berangan kembali lagi untuk memiliki kasut baru... but hubby Moose said 'NO more shoes!!!" {adush... hari2 ajak Kantan berjalan2 tengok kasut}

cute and simple

ehem ehem.... grey color is in!!

owh...selain kasut mrs Cyana memang suka mengumpul bag. Itu cabaran yang perlu hubby Moose terima pabila berchenta dengan mrs Collector... ahaks!

Kesimpulan pasti mrs Cyana memilih A+ bagi memastikan prestasi sentiasa berada di tahap on the top! Dengan izinNYA...InshaALLAH.

Misi: Sedang merehatkan minda dari tekanan. smile.

No comments:

Post a Comment