Wednesday, August 10, 2011

* the ANALOG's film *

Assalaam alaykom... penantian satu penyeksaan. Berdebar-debar dengup jantung hubby Moose menunggu hasil pertama mrs Pentaxnya yang mengeluarkan hasil untuk roll filem untuk 37 keping gambo. Bak kata hubby Moose, cabarannya adalah ketika mengambil beliau menggunakan settin' manual, sama seperti DSLR... lens juga adalah sama seperti 50mm sahaja. "Shoot by heart" itu yang paling sesuai dikatakan... kerna setiap petikan, hasilnya perlu ditunggu selepas habis rollnya.

Saya juga penggemar camera filem. Seawal usia 12 tahun saya sudah mula membawa kamera ke sekolah. Ketika itu mengambil gambo bersama rakan2. Dan hingga kini gambo masih cantik di susun di dalam album. Menariknya setiap kali habis filem, ianya perlu dicuci.... dan ingat lagi betapa tegar saya menggunting filem2 yang disukai untuk mencucinya berkali-kali. hehe. erm... Bezanya dengan digital yang mana kita hanya melihat di screen komputer... jarang sekali mencuci. Dan kerna setiap kali shoot hasilnya beribu lemons... mahu pilih 10 keping untuk dicuci juga terasa sukar. hehe. owh.. sejak dulu lagi kemana pergi pasti saya membawa 'Yashica'... dan mungkin sebab itu saya memang suka bergambo sehingga kini. hiks. Namun beza 'Yashica' dengan mrs Pentax adalah ianya menggunakan manual.

okay... mari berkongsi hasil mrs Pentax!

mrs Pentax's friends

Analog's camera in pose!

berbintang-bintang!!

it's ME & HIM!!!

the perspective view by Him

my FAV piece!!!!
credit to my lurvely hubby Moose for his awesome photos.

Happy tengok hubby Moose excited masa kali pertama memegang album film. Sampaikan saya sendiri tak diberi tengok hasilnya.. hehe. well.... Hasil yang tidak menghampakan. Good job CYGku!

No comments:

Post a Comment