Wednesday, July 27, 2011

* miss my OLD frens *

Assalaam alaykom... dalam sedar dan tidak Ramadhan bakal menjelang. Hati kini duka bercampur gembira kerna mahu menyambut bulan yang mulia. Kerna apa berduka? Itu kerna saya sendiri yang leka dalam membuang masa begitu sahaja...rupanya Ramadhan sudah menggamit kembali. hmm. Sejenak memikirkan kata2 seorang sahabat

"susah utk meneka.....
mungkin kah menutupi wajah disebalik duka..atau..
mengisi kekosongan yang belum tiba..."

Apa yang bisa saya ungkapkan adalah benar ada ketikanya saya menyembunyikan duka. Duka dan sedih pabila mengenangkan 'tiada progress' diri yang bisa dibanggakan. Benar orang kata, bersyukur dengan apa yag ada. YA!! Saya bersyukur mempunyai keluarga yang penyayang...ditemani insan terchenta yang sangat memahami...dan mempunyai sahabat yang setia. Tetapi kadang saya terfikir sejauh mana saya menghargai mereka? Sahabat2 masih segar bugar di minda tetapi saya sendiri mempunyai masalah komunikasi untuk kembali berinteraksi bersama. Statistik menunjukkan hanya sahabat2 yang memahami kekurangan inilah yang bisa berdiri teguh disamping saya. Mungkin kerna saya dibesarkan dalam keluarga kecil yang lebih senang berdiam. hmm

Saya akui kelemahan yang ketara juga adalah saya tidak pandai bertanya khabar mereka, agak pasif dalam perhubungan. Pelik bukan? Sedangkan saya seorang yang bercakap tanpa noktah. hmm. Tersentuh juga sebentar tadi ketika ditegur seorang sahabat lama yang masih mengingati diri kerdil ini. Katanya saya sudah berubah, lain dari yang beliau kenal semasa di bangku sekolah... owh.. yang pasti berubah penampilan.. Itu yang pasti dan sememangnya berbeza. Ketika di zaman sekolah dulu 'ranggi' katanya lagi. ahaks. Dan faktanya benar, jika mahu mencari saya.. carilah insan2 yang rapat di bahu kanan dan kiri. hiks. Mungkin saya jarang berceloteh di FB kerna lebih senang berbicara di blog selagi idea masih ada. hehe.

candid by hubby Moose
{erk.. yang nie kategori muka masam ker serius ker? masa nie sedang tekun belajar}

mrs photog kena candid!
Agaknya wajah dikala bekerja serius begini yer? hehe

Jarang melihat gambo mrs Cyana berwajah garang seperti singa.. So bila sesekali di candid menarik juga, dapat melihat wajah sendiri ketika 'serius' bekerja. Namun lebih enak bila memandang wajah yang manis tersenyum. Chill Babe'!

To my dear frens... Keep in touch! really really miss our childhood!!!


No comments:

Post a Comment