Tuesday, April 19, 2011

* H.A.T.E *

Justify FullSalaam sisters.... ini mungkin luahan seorang insan bergelar wanita! a lil' warnin' here... ayat yang bakal digunakan mungkin kesat. Kerna saya sedang menulis dalam keadaan yang agak kurang stabil. Kerna wajah dan hati saya tidak tersenyum seperti kartun di gambo. Kerna saya sedang bergolak dengan jiwa yang kacau bilau. Kerna saya amat2 terkilan, kecil hati, sakit hati dan terguris hati. Benar! Saya jarang sekali meluahkan kemarahan disini. Saya jarang sekali mencerita tentang duka. owh... hari2 saya bukanlah selalunya cerah! terkadang mendung juga. Kerna bila saya teramat marah...emosinya akan bercampur baur. Emosinya tak dapat mengawal lagi otak untuk berfikir secara waras. Pernahkah ANDA tahu saya seorang panas baran? Benar! Saya mewarisi sifat dari keluarga sebelah ABAH yang cepat naik barannya. Tetapi dengan minda yang segar...saya cuba atasi dari sehari ke sehari. Tetapi apa akan jadi dengan minda yang letih? Minda tak bisa lagi mengawal kata2 yang bakal terucap di bibir. Minda tak bisa lagi mengukir senyuman. Maka minda kini sedang mengawal emosi agar tidak menangis. Saya tidak mahu menangis kerna perkara yang BODOH!!!!! Saya rasa saya akan menjadi BODOH bila melayan orang BODOH yang hanya bersetankan nafsu di dada. Tidak perlu berlakon kononnya ANDA seorang yan sentiasa mengingati batas agama. Saya masih waras!!! Walaupun perwatakan saya kerap kali dilihat keanakan...namun saya masih waras!!!!!! owh... mungkin dunia ANDA penuh dengan kepura-puraan. Pura2 baik dengan saya! Pura2 anda ambil berat tentang saya! mungkin kerna ANDA juga saya harus berpura yang saya kini sedang tersenyum.... sedangkan sebenarnya hati ini siapa yang tahu. YA ALLAH!!!! kau berilah hambamu ini kekuatan agar dapat melalui masa2 getir sebegini. Engkau berilah aku kekuatan untuk tidak melayan orang yang sebegitu. Orang sebegitu hanya membuatkan saya menambah dosa kerna membencinya. Saya tidak mahu ada rasa benci di jiwa. Tetapi HARI ini, SAAT ini saya akui saya mempunyai rasa BENCI! YES!!!!! I HATE YOU!!!! enuff said!

3 comments:

  1. I know u can through all this things wif ur kind personality! lav ya! :)

    ReplyDelete
  2. ck... thanks for your support. luv!

    ReplyDelete
  3. relax babe. nnt aku bawak angin penang kasik ko cool sket ok

    ReplyDelete