Wednesday, April 27, 2011

* Farewell | Abg Ali *

Date: 26th Feb 2011
Location: HR Steak, Kampung Baru

Assalaam alaykom... bersiaran dari Kampung Baru yang popular di tengah bandaraya Kuala Lumpur. Semalam selepas pulang dari kerja terus beredar ke majlis jamuan makan sempena meraikan mr Ali Abdullah, warga kerja di ADMIN yang akan bersara wajib akhir bulan nie. Actually, sepanjang di ADMIN... beliau merupakan staf yang ke-EMPAT yang akan bersara. {erm..makin kurang-lah staf Admin. huhu}.

mr Ali Abdullah a.k.a Abg Ali adalah seorang staf yang rajin dan sangat menghormati orang lain. Bayangkan jika bertemu dengan saya... beliau akan memanggil "kak Cyana"! {semua org pun dia panggil kakak} Abg Ali sudah berkhidmat dengan BERNAS selama 37 tahun. {grr!! mampukah saya berkhidmat selama itu? hmm} Saya sempat bekerja bersamanya selama 4 bulan kerna Abg Ali membantu saya dalam penyediaan dokumen tender. Ingat lagi hari pertama saya bersamanya di mesin photostat. Lucu pun ada juga. hmm. Bila meeting sampai tengahari... saya pasti akan meminta beliau tolong pergi membungkus makanan. Pasti jawabnya "Cannnttikkkk!!!" mungkin terasa rindu selepas ini. Walaupun tidak begitu rapat dengan beliau, namun kehadirannya membantu saya walau seketika amat-amatlah membantu meringankan beban kerja. hmm.

Sempena perpisahan dengan Abg Ali, urusetia mengaturkan majlis di HR Steak House yang terkenal dengan western food. Ramai staf yang turut hadir memeriahkan majlis. Makanan sedap dan harga pun berpatutan. {owh..tak sempat nak shoot banyak gmbo makanan...den sibuk ambil gmbo majlis}.

mine...chicken cordon blue and fresh orange

berasap-asap makanan

mr Fadzil... emcee of the day

antara tetamu yang hadir

mr Big Boss in pose

mrs Niza and miss ShaNiza

mr Ameer yang baru sahaja sihat dari kekoyakan otot

urusetia HR

miss Azliyana and miss Wan

semua tertawa dengan gelagat mr emcee

mrs Ruzi and mrs Liza

mr Nazuir, mr Ali and mr Fadzil

mrs Boss menyampaikan pantun

cenderahati buat Abg Ali

tagline "Cannnntikkk"!!

geng lelaki in pose

bergambo kenangan sebelum pulang

with urusetia majlis.... tema Ceria.. hehe

last but not least
Abg Ali and mrs Cyana
{owh.. first tyme wearing orange scaft!!!}

Alhamdullillah... majlis berjalan lancar. Yang penting semua yang hadir gembira dan dapat meluangkan masa bersama. Saya pasti akan merindui Abg Ali. btw terima kasih Abg Ali kerna membantu meringankan tugasan saya. Jasamu di kenang!


No comments:

Post a Comment