Sunday, August 22, 2010

* my lil' emotion *

the smiley ME!!!

Assalaam alaykom sisters... owh.. entry khas untuk para wanita. erm, mungkin saya memerlukan khidmat kaunseling atau nasihat dari kaum sewanita. Kerna saya percaya wanita adalah golongan yang sesuai untuk memberi pendapat tentang isu ini. Mungkin sedikit beremosi.. barangkali sesekali emosi juga perlu diluahkan.

Isunya tidaklah seberat mana.. namun terkadang ianya sedikit merisaukan jiwa. hmm. Jika kebiasaan anda melihat saya tersenyum, sentiasa riang gembira... tetapi ada kalanya saya juga bermuram dan beremosi seperti anda. Hari tidak setiap detiknya indah seperti pelangi, kadang hujan kadang terang bagi menstabilkan kehidupan kita. hmm.

Tipu jika saya katakan setiap hari saya adalah gembira. Saya adalah insan kerdil yang ada ketikanya diuji dengan pelbagai dugaan dan cabaran. owh.. seharian sibuk dengan kerja, stress semestinya.. Mungkin tahun ini adalah tahun kerja..kerna bertugas di tempat baru sedikit pengorbanan masa perlu bersama. Saya percaya suatu masa nanti, bebanan kerja akan menjadi perkara rutin dan saya pasti akan bisa mengendalikannya. hmm.

adakah saya seorang yang Fleksibel? hmm.. mungkin bergantung kepada sesuatu perkara. Benar saya adalah orang yang sukar menyatakan TIDAK. Itu kelemahan yang diakui, namun saya juga sedang belajar bagaimana cara untuk berkata TIDAK dengan lebih baik dan tidak mengecewakan sesiapa. Tetapi jika ditanya, saya adalah seorang yang fleksibel...sedikit sensitif itu juga saya akui {itu mungkin lumrah wanita}.. Namun saya juga kadang kala masih mempunyai hati sekeras batu.... Tetapi adakah benar kata orang jika anda terlalu baik.. orang akan memijak kepala anda? Kenapakah lumrah manusia tidak tahu menilai sesuatu kebaikan? Hargailah insan2 disekeliling anda selagi mereka masih ada. Dan jangan sekali anda tangisan bila anda kehilangan kepercayaannya. Kerna terlajak perahu bisa berpatah semula, terlajak kata padah menantinya..anda bisa menyakitkan hati orang lain. hmm.

dan benar...senyum itu bisa menyenangkan jiwa. SMILE!!!

No comments:

Post a Comment