Tuesday, July 20, 2010

* finally....mrs Cyana @ FB *

my dear hubby Moose in Pose

Assalaam alaykom... first of all.. jutaan TERIMA kasih buat insan terchenta di atas pengorbanan masanya meng'active'kan account FB untuk wifeynya yang sememangnya agak lack of IT. hmm. Saya akui walaupun mempunyai background IT, tetapi saya sendiri kurang gemar berIT.. {ade ker frasa berIT tu? hahahaa}. Tak dinafikan perkembangan IT sangat pantas!! tak terdaya mahu mengejarnya. hmm.. Semakin banyak kemudahan di dunia IT... hanya dengan sekali click, anda bisa dihubungkan secara maya kemana jua. hmm. Hanya dengan sekali click, anda dapat berjumpa semula dengan sahabat2 lama.. hmm.. okay, itu sedikit sebanyak kelebihan atau dewasa ini yang medium yang paling popular adalah Facebook a.k.a FB!!!! hmm.

Menjawab kepada persoalan demi persoalan teman secara amnya... "Cyana, you takde fb?" "NOPE!!!" "Why?" "mungkin tak rasa ianya SATU keperluan... hmm". Then saya akui insan yang paling rapat dengan dunia IT adalah hubby Moose sendiri. Tanya sahaja apa terbaru, apa terkini, apa tutorial yang diminati...semua jawapannya di alam maya. Dan yang pasti...walaupun sudah beberapa lama didesak dan didesak... akhirnya WUJUDlah account FB mrs CYANA. hmm.

Ya, masih baru... tiada apa yang bisa diulas. Finally???!!!... yang dinanti telah wujud! owh.. hubby Moose yang mengorak langkah pertama sebenarnya... mahu menolak wifey sama2 ke hadapan. Dan ayat pertama yang diajukan kepadanya "Siapa yang mahu manage account tu?" kerna bagi saya jika wujudnya sesuatu sistem tanpa active usernya... sistem itu bisa musnah begitu sahaja. What a waste? hmm. Saya bukan tak mahu berkomunikasi... tetapi saya melihat kepada keperluan... kerna saya bimbang jika sesekali leka bila mana hanya mengadap di depan mr C setiap hari.... takut juga secara tidak sedar, ianya akan mengubah jadual harian...takut juga ianya bakal memalaskan diri dari membuat kerja2 lain..secara tak sedar mulut lebih banyak membisu tak berkata2...kerna masa akan lebih banyak dihabiskan di alam maya.

Anyway... deeply thanks to hubby Moose diatas kesabarannya melayan wifey yang tidak mahu celik IT. hehe. Saya bukan peminat games, saya bukan peminat chattin'.. saya tak pandai web & design. Saya lebih minat sesuatu kraf hasil dari tangan sendiri.. erm, dalam erti kata lain ianya lebih berbentuk manual. Namun perkara itu jelas saban hari makin hilang kerna tangan kini lebih banyak menaip dari menggunting kertas. Tetapi bila berada di abad IT ini, saya juga tidak mahu ketinggalan ke belakang seorang diri. Dengan panduan dari teman... saya akan teruskan usaha untuk seimbangkan semua keperluan rohani dan jasmani.. InshaAllah.

owh.. anda bisa menemui mrs Cyana di FB ya.
and Big thanks, hugs & kisses to you CYG!!! luv you!!!

6 comments:

  1. Tahniah Cyana..

    tapi kannnn... ada setengah orang bila dah ada akaun FB, dia akan meninggalkan dunia blog!

    ReplyDelete
  2. betul KakCik, sy setuju...kita tgk sama ada mrs shana dpt bertahan sampai bila...hahaa

    ReplyDelete
  3. salam kakcik.. erm.. harap2 saya tak tinggalkan blog kesayangan nie.. hmm.

    ReplyDelete
  4. Kenanga.. hopefully ai tk kena aura otak3suku yang sudah lama tk hapdate blognya yang dah macam sarang labah2 hidup sogan mati tak mau. oopps!

    ReplyDelete
  5. hahahaa...suda ada FB yaaa..ku suda add mu..sila la approve..wahakss!! NAMPAKNYA KO KENE MANAGE ITU ACC HAAA... :-P

    ReplyDelete
  6. cik kiam... tau tkpe. nk create kejap jek, nk manage tu yg malasss... ngeee.

    ReplyDelete