Tuesday, June 29, 2010

* behind the scenes of Seremban *

Salaam again.. terasa sudah lama tak bercerita tentang kisah disebalik kerja kawen ya. hmm.. Ceritanya ketika majlis ini, saya baru sahaja pulang dari trip Sarawak dan mata masih lagi terkebil2 kerna masih keletihan mungkin. So hubby Moose berkata "Cie tak perlu shoot, cuma datang jek then direct pengantin sket2" ... then i said "Baiklah!"

Soooo.. bila hari majlis, mrs Cyana datang berbaju kurung TANPA membawa uniform atau pants ya!!! Kononnya sudah lama tak berbaju kurung, kononnya juga pergi kenduri lebih manis berbaju kebangsaan. Tetapi apa yang dirasa adalah SEKSA!!! ahaks! Baju kurung yang sedikit sudah ketat kainnya.. oopppss!!! Agak membataskan pergerakan saya bersama mr Nik. Guess what??? Tiba2 menjadi asst OP pula.. bertugas juga. grrrr. Sebab kebiasaannya jika ke kerja kawen, saya ditugaskan di bilik pengantin {part tak kena panas.. kang surnburn teruk! ahaks}, hubby Moose biasanya akan cover suasana majlis.. because he is the good shooter!!! ehem. Dan bila tertibe bertugas seorang sure akan rasa kekurangan. {betul tak CYG?}

hubby Moose on duty

just look at me... terkial2 dengan baju kurung yang sedikit sudah ketat
{erm.. baju kecik ke saya makin besar ke.. hiks}

owh... sure saya yang akan jadi saksi pengantin berasmara kan? hehe

and as usual.. tolong direct sket2, sbb saya kan suka pot pet pot pet

mrs Cyana and lil' Uzayr
{alamak!!! ton kulit yang berbeza}

mr Gmie juga turun padang as volunteer photog

spotted!!!! my Boss

opps!!! tercandid tanpa sengaja

tiba2 jari tersangkut2 pada sari pula

mrs Cyana in candid too

mr shooter memang suka candid gmbo saya.. ahaks!
{actually sure tyme nie mr Boss tgh test shoot.. amik mood kot}
kenapa saya dalam kedudukan begitu????

kerna mahu dapatkan this angle ya.. hmm

mr Gmie in candid

and i lurve this piece!!!!
WHY????? spotted my orange bangle.. hiks!

moral of the story.. walaupun kepenatan, kemudiannya saya tersenyum bila mendapat upah dari mr BOSS yang baik hati dan pemurah. Belanja la slalu yer Boss! trimasss!!!

5 comments:

  1. Salam Cyana..

    kenapa beli kain murah? Kan dah 'kecut' baju tu?? Ahaks!

    ReplyDelete
  2. salam kak cyana,

    saya nak pi penang weekend nie, maner tpt makan best especially
    -nasi kandar
    -laksa penang
    -roti canai banjir(especially this one)

    hehehehe

    ReplyDelete
  3. salam kakcik...
    ada 2 sbb..pertama kain murah, kedua mls nk iron.. so makin kecut..eh..ada ketiga..sbb bdn makin membesar..ahaks

    ReplyDelete
  4. salam nadiah,

    wahh!! bestnyer gi Penang. okay tempat mkn ada byk tempat pecah2.. bg guide jek la ek.
    1. nasi kandar-lineclear(Penang Road), Dinding(sebelah Masjid Kapitan Keling, tp after 10am), pagi kalo Nasi kandar lorong dekat Transfer Road.
    2. Roti canai-Gerai pagi di lorong bangunan(Transfer Road)
    3. Nasi Padang- Restoran di Transfer Road(Lunch)
    4. Laksa-Laksa Air Hitam di Gerai Gurney drive dan Laksa Pokok Gajus di Balik Pulau(tp yg nie susah sket nak cari)
    5. Buah pala & jeruk-Penang Road atau Balik Pulau

    ReplyDelete
  5. hehehe....pernah gak kita terbaca pasal nasi kandar line clear tu....okeh.....hopefully dptla makan....thanks

    ReplyDelete