Friday, March 19, 2010

* finally... bernafas kembali *

owh... my dress is flyin'... hiks!

Salaam again... SURRRRPRISE!!!!!!! pasti hubby Moose dirumah kagum melihat wifeynya mengupdate blog dari opis ya. hehe. For the last TWO weeks, terasa kesibukan yang amat bangat. Almaklumlah saya baru bertukar ke unit baru dengan title Mrs TENDER.. owh!! soooo tender ya! hiks. Jadualnya? saya gagahkan diri mengupdate dari rumah, sampaikan terkadang tertidur dengan mr C. {erm.. bukan mr Moose ya. hehe} Email GGO? email yang selalunya memenuhi inbox juga tidak sempat dibalas, idea mahu mengarang juga terasa makin pudar.. wahh!!! seperti sibuk mengalahkan Senior Manager pula.. hehe.

Today... amik masa lunch yang panjang nie untuk menulis kerna baru terasa sedikit bernafas minggu ini. Proses pembelajaran sudah mencapai 50%, alhamdullillah, cuma banyak lagi yang perlu di pelajari. Semuanya secara teori, mungkin bila teori bertemu praktikal lebih mudah mengingat atau mempercepatkan proses pembelajaran itu. InshaAllah. btw... big credit to miss Erwanti, one of my team member yang banyak membantu... THANK YOU!!!! i owe u sista, nnt belanja karipap yer... hahahaha. {kiddin'!}

erm... perbezaannya? disini NO PAPERLESS!!! Lebih banyak kertas2 yer kerna semuanya mahu didokumentasi, e.g banyak MEMO & surat. Maybe cabaran saya untuk mengurangkan kertas, bisakah? InshaAllah. Beri sedikit masa untuk lebih mahir dan akan mula mengatur strateginya kelak. Yang pasti, saya bakal mempunyai BILIK TENDER sendiri juga di bangunan baru nanti. InshaAllah. owh... saya juga telah cadangkan to have a walkie talkie supaya senang berkomunikasi memandangkan lokasi bilik tender baru bakal sedikit jauh dari tempat duduk saya. Perancangannya we all akan mula berpindah ke bangunan baru bermula pertengahan Mei tahun ini, InshaAllah. {kenanga, akak bakal naik tren semula}

btw..esok juga bakal melalui hari tanpa suami.. ewahh!!! kerna saya perlu bekerja sebagai OP sendirian while hubby Moose akan berangkat ke Kota Bahru bersama IBU untuk memenuhi undangan show. {nak ikottttt mucab.. huuhu}. Dua tiga hari yang lalu, saya mendapat tahu hubby Moose bakal meninggalkan saya sendirian di bilik. {dirumah sememangnya ramai orang.. hehe} Hati tiba2 menjadi sayu kerna tahu bakal berpisah sementara dengannya.... maka terciptalah dialog sebegini:-

mrs Cyana: Mucab nanti pi Kelantan, berapa hari?
hubby Moose: ala...p sat jek.
mrs Cyana: alaa... tinggal la Cie sorang2..
hubby Moose: Cie pun salu p keje, tinggal mucab sorang2 gak.
mrs Cyana: {oppps!!!! yg tu consider tinggal ker?}
to my dear hubby Moose,

Cie saja la wat ayat sedy..so that Mucab wajib bawa Cie sekali coz Mucab naik flight, then nanti sapa nak shoot gmbo Mucab atas stage? Kalo Cie ade, bley la Cie amik gmbo sambil jalan2 kt Kota Bahru skali. hehe

owh..saya suka naik flight! Saya suka berjalan2, tapi saya tahu juga hubby Moose takkan melayan kerenah mengada2 saya.. Maka tamat disitu, keputusannya saya bakal ditinggalkan jua. sob..sob. Lucky ade gmbo flyin' dress yang menghiburkan hati sendiri.

4 comments:

  1. wah..terkujatnyaa.!..huhuhu..mucb p sat ja cie..kuar pg..mlm suda kepulangan..pergi mencari NAFKAH..bukan p jenjalan.huhuhu..

    ReplyDelete
  2. uish..mana penah lupa diHATI sanubari ini..

    ReplyDelete
  3. AIYOOOOO.....BERCEKEREAMA PLAK!..VOMIT MEK!

    ReplyDelete