Thursday, February 18, 2010

* MAKAN2 di MELAKA !!! *

happy bila kenyang! ahaks!

okay!!! tajuk MAKAN!!! tapi POSE keriangan dulu..coz berjalan di Melaka meningkatkan lagi selera makan2. kerna lauknya sesuai juga dengan tekak saya. hehe. haih..nie sebab Kantan la, asyik post makanan, dari mau diet terus rasa lapar pulak mahu makan. {sorry cik Kantan, petik nama u biar glamer sket.. hehe}

selain dari makan tomyam di restoran tomyam di simpang traffic light menuju ke UITM Lendu, saya juga sempat merasa bihun sup Rembia di gerai tepi jalan yang terletak berdekatan dengan tempat penginapan we all di Melaka. Sedap juga kerna makan di waktu petang setelah pulang bekerja. Bila tambah dengan teh ais..wow!!! makan licin mangkuk ya. hehe.

ini simpang menuju tempat penginapan we all di Taman Rembia Utama.
Gerai makcik tu betul2 berada di simpang tersebut.

Rumah abang ipar Yusri yang juga nama Yusri. hehe. Kebetulan rumah nie kosong, maka selama 2 hari we all menginap disini. Rumah kosong nie ingin disewakan kepada sesiapa yang berminat.

Malam terakhir di sana, we all pergi ke bandar Melaka. So sampai jek, terus singgah ke Taman Malinja, mahu makan lauk asam pedas. Sampai jek ikan pari sudah habis, so saya hanya memesan roti telur jek. owh..Tujuan asalnya ingin bermalam disana tapi semua hotel, motel, bilik sewa sudah full. Akhirnya we all bermalam di dalam kereta sahaja.hehe.

nyum nyum... roti telor pun sodap! bila makan dengan muka bgn tidur. haha

wow! nasi set ada telur masin... last2 saya order sepinggan juga. hiks.

yang ada ikan kembong & ikan tenggiri...saya makan kuah jek.

settle 2 pinggan... plus nasi dan lauk kenduri yang dibungkus oleh mak Yusri petang hari

hubby Moose dah kenyang!! {lebatnyer janggut CYG!}

brother Ali bersiulan selepas kenyang

next day, we all berpusing2 di bandar Melaka. Finally terjumpa Restoran Zaiton yang terletak di persimpangan traffic light yang mana jika pusing ke kanan dan terus akan sampai betul2 di hadapan Dataran Pahlawan. We all pusing ke kiri, banyak bangunan2 kosong jek disini. Kebetulan nampak ramai jek orang lunch disitu... so singgah jek. hiks.

asam pedas ikan tenggiri. tiada rezeki saya juga ikan pari habis.. huhu. kuah pun kuah ler.

kelempong or peparu goreng

ayam goreng & telur masin sebijik untuk saya

sambal belacan dan ulam

ikan cencaru bakar & air asam.. sodap!

tinggal tulang jek.. hehe. dah kenyang, baru bley fokus jalan2

last but not least... cendol di hadapan pejabat pos besar!!
yang nie kategori harus makan. hehe

3 comments:

  1. owh tmn rembia ni...dekat ngan umah kawan aku lah ni..hehehehe

    hahaha berjaya jugak ko makan cendol jam besar..tp rugi ko xcarik coconut shake tu..hehehe

    ReplyDelete
  2. Saya kecewa dgn tourist guide saya kerana tidak membawa ke sini...sedangkan dier dapat piuler merasa makan di hotel 5Star bersos kan XO!

    Insan Keciwa
    opss nama sebenar..mim alip ta ya laaa...

    ReplyDelete
  3. to yun: aku mana mkn coconut, so tkyh sibuk carik. hehe

    to azizul: len kali kena kasi upah la sama itu tourist girl.. baru la semangat die bwk yu sampai itu kg Alai.

    ReplyDelete