Wednesday, February 17, 2010

* the chubby Model is mrs Cyana*

Salaam sisters...selingan dikala merehatkan minda dari hanya memikirkan kerja! kerja! kerja! owh.. ini juga kerja tapi mungkin lebih relaks, tidak terikat dengan mana2 pihak. a lil' therapy buat diri yang penat bekerja 5 hari seminggu, kadang atas tuntutan kerja tiada cuti dihujung minggu. hmm.. but I'm smilin'!! itu rezeki saya... mungkin dikala muda dan masih mempunyai tenaga ini harus saya manfaatkan sepenuhnya. Kadang terfikir jika mempunyai lil' junior, bagaimana pula jadualnya? hmm... tapi memandangkan KAMI masih berdua, maka peluang kerja yang ada perlu saya guna sepenuhnya.

Kadang terlintas kenapa perlu bersusah payah bekerja tanpa rehat? sedangkan saya mempunyai pilihan untuk hanya bekerja 8 jam sehari, itupun belum ditolak masa berehat, masa membuang masa, masa tidak membuat kerja..oppss! saya masih bisa bersenang-lenang. erm.. mungkin juga sudah terbiasa dengan bekerja lebih masa semasa zaman membantu MAMA di kedainya. Hanya mengambil yang positif sahaja, saya perlu berusaha ke arah kehidupan yang lebih baik dari sebelumnya. Memetik kata2 my bf miss Amilia, "You're deserve to be a better person. still young... you're deserve for better income." hmm.. sedikit kata2 perangsang darinya yang bisa membuat hati ini sedikit lega. thanks dear.

To be honest, saya menghitung hari untuk menyambut hari yang bakal menjanjikan suatu lagi pengalaman baru dalam hidup saya. InshaAllah. Hanya berbaki 5 hari sahaja lagi untuk saya menyiapkan segala kerja. Tiada yang tertunggak, InshaAllah.. cuma menambahkan inisiatif saya meninggalkan kerja dengan dokumentasi yang lengkap agar tiada nanti memberi kesusahan kepada sesiapa yang bakal menggantikan kekosongan jawatan saya. Namun saya sentiasa beringat2 agar buat yang terbaik..sekurangnya boleh berbangga dengan hasil kerja sendiri. hmm.

owh..mahu behenti bercerita tentang kerja. Entry ini bertajuk seperti tertera "THE CHUBBY MODEL"..{tajuk bunyik haf-gempak.. haha}. Some says I look fat in this yellow mini dress {yes I am! :)..sooo no more worries ya}. Yang pasti saya bisa menghiburkan hati sendiri dengan berjalan sambil berPOSE di sana sini. hehe. Alhamdullillah itu rezeki KAMI sekeluarga.

close up... yea berjaya menambah 10 kg dalam masa 10 tahun... opps!

okay.. yang nie ala2 POSE majalah fesyen..{berangan}

in black & white!!! model tiang lalu lintas.. ahaks

erm.. loove to see myself in sooo many colors... poning den!

owh.. berdiri mungkin nmpk kurang chubby kottt.. hehe

okay! masa nie bandar Melaka sememangnya sesak dengan pelancong.
So saya juga salah seorang pelancong ya. Nampak seperti mudah, duduk dan senyum...
silap hari bulan orang ingat saya gila dok tersengih sorang2. hehe.

tertiba ada pula pelancong2 yang sempat snap gmbo saya,
maybe dieorang fikir owh model Malaysia memang kecik2 kottt. hahaha.
Nevermind!!!! just SMILE!!!

di salah sebuah gerabak lama keretapi

owh...sangat suka bila dress melayang2.. hiks!

di batu AFAMOSA yang sangat popular tuh... dibina pada tahun 1511 oleh Sir Afonso de Albuquerque. owh bab sejarah memang fav ya'.

last but not least.. bergmbo di salah sebuah meriam kecil sebelum pulang

loove this piece!!!!!! Perfecto!!

thanks to hubby Moose yang sudi meluangkan masa bersiar-siar bersama di bandar Melaka. Dahulu hanya melihat gmbo saya bersama MAMA & ABAH dihadapan jam besar ini. Sempat juga menaiki kereta lembu ketika itu. Kini tiada lagi kereta lembu... yang ada beca colorful penuh bunga, duck travel bus or double dacker bus or Menara Taming Sari jika mahu melihat permandangan sekitar kota bersejarah ini. tyme to sleep... Good nite everyone. muahs.


3 comments:

  1. kawan mek pegi kg Morten CNY baru ni..masa mek pg aritu, cik kantan xbawak pon ke situ...tourist guide xcukup payment kah?..ops

    ReplyDelete
  2. abissss kang kantan bertukar jadi hang jebato... bersiap la yu kena serang!

    ReplyDelete
  3. bkn xckop payment..tp payment xdpt langsung...tu yg jadik malas nk bwk ke mana2...dah lah sampai lmbt..lg nk pg semua tempat...choY!!

    ReplyDelete