Wednesday, January 27, 2010

* Kerja itu AMANAH *

love this piece.. by my LOVER

Assalaam alaykom..sedar tak sedar sudah berada dipenghujung bulan...tak terasa cepat sungguh masa berlalu meninggalkan manusia2 yang leka. hmm. January mungkin bukan bulan sibuk saya tetapi bulan yang penuh dengan teka teki...dan masih lagi belom menemui jawapannya. Pertamanya bermula dengan kebimbangan hdd yang mungkin sudah separuh nyawa...saya redha jika ianya tidak bisa pulih seperti biasa, redha dengan kehilangan semua gambo2 saya, tiada pula backup dibuat..erm.. YA! itu KESILAPAN saya!! {menyesal kemudian tidak berguna.. huhu}

Keduanya bila situasi memerlukan saya membuat keputusan {yang nie mmg part paling lemah..hmm}. Bila mana saya perlu memikirkan orang2 disekeliling dan masa yang sama memikirkan apakah yang terbaik untuk saya. Ceritanya saya mendapat peluang untuk berkhidmat di department lain {meanin' PILIH antara dua...kekal di IT or meninggalkan IT} erm..sesuatu yang perlu difikir berkali2, walaupun jiwa saya bukanlah 100% IT {kerna if pure IT people pasti bisa menjawab apa teknologi terkini atleast.. itu bukan saya, opps} , namun background IT itu sangat berguna, bisa juga dicampak kemana sahaja, inshaAllah.

Dan kerja tetap kerja. Terkadang memikirkan masa depan saya di IT, adakah saya akan kekal disitu? ya, saya juga mahukan pengalaman... maka saya mencuba nasib untuk jawatan itu. sekurangnya mencuba...tidak rugikan? hehe.

Baiklah... Apa yang akan membuatkan saya akan terus kekal di IT? erm.. pertama kerna sahabat2 disitu mesra alam. kedua kerna nilai sentimental boss saya, walaupun kekadang boss tu garang sbb suka minom carrot kot, {pernah juga menjadi mangsa... biasolah boss wanita..emo bulan kott.. haha} tetapi cik boss sangat sempoi orangnya. Bayangkan diopis saya masih bisa update blog dan membuat kerja2 luar..opps! yang penting kerja siap ON TIME! memetik kata2nya "Kerja adalah amanah, hanya inisiatif kita sahaja berbeza!!" ya benar! kerna beliau adalah orang pertama yang saya minta pendapat tentang hal ini. hehe.

Actually, bila kebuntuan melanda... beberapa insan penting akan saya rujuk iaitu hubby Moose & MAMA, sometimes my bestfriend miss Amilia and miss Kantan... {kategori sahabat untuk berbicara..kalo GGO yg lain pasti juga akan menyokong tindakan saya.. confident !}. erm.. diringkaskan cerita statusnya masih lagi samar... sekurang-kurangnya secara tidak langsung, berbaloi juga kerna hasil kerja saya selama berada disini dihargai. hmm.

Seperti juga kerjaya part time menjadi mrs photographer...bermula sebagai hobby, kini melangkah setapak sebagai sumber rezeki. Walaupun selalu juga ditegur mr Boss.. {pedih tau bila hubby Moose menegur...merajuk juga kadang kala} tetapi itu memberikan suatu semangat dan membuatkan saya lebih gigih menghasilkan sesuatu yang lebih baik dari sebelumnya. InshaAllah. Sekurangnya untuk kategori "zero knowledge in photography", saya masih bisa berbangga dengan hasil kerja saya {sesekali memuji diri sendiri tak salahkan? hehe}.

Bagi saya, bila anda berada di position BOSS, mungkin anda juga akan berfikiran sama seperti mereka, menegur demi kebaikan tidak salahkan? hmm. Yang pasti.. mereka menghargai saya dan saya sayang mereka2 itu sebagai BOSS saya.


2 comments:

  1. wow dpt title best frenz...tisu plezzzz :) teharu terharu...fahrin i nak join you melalak bley?

    mmg betul..keje tu amanah..peace(*_*)v

    ReplyDelete
  2. yola... ko kan GGO yg paling dekat dihati.. yg lain kena tunggu gatherin' baru bley wat conference.

    btw.. tq for being here with me.. HSM, shawl plz!! {nk cover air mata}

    ReplyDelete