Wednesday, December 16, 2009

* YE$$$$$$$$! GAJI *

thumbs up tanda hati gumbira...gaji sudah masuk awal

Alhamdullillah rezeki saya dipermudahkanNYA... tahun nie mendapat bonus tak seperti yang tahun lepas hanya mendapat wang pendahuluan. pasti sedikit sebanyak membantu ibubapa yang anak2 mahu ke sekolah.

dan hari ini pula melihat account bertambah... wahhh!!! bestnya! saya sangat gembira. Jika diikutkan hati mahu sahaja berbelanja sesuka hati.... namun mungkin ada yang lebih penting yang perlu dahulukan. think, Cyana think!

Nevermind! yang pasti esok saya akan pulang ke Penang bersama hubby Moose dan juga membawa my brother in law Habibi... konsep cuti sekolah haruslah pergi berjalan. tapi bak kata hubby Moose " kita balik Penang bukan untuk jalan2, kita balik nak tolong kat kedai"... kata saya dalam hati dgn wajah haf sedy "erm..dah bosan kot dok kedai.".

Penjelasannya, saya membesar di suasana kedai seawal usia 8 tahun. Masa tu saya sudah mula membantu mencuci pinggan..pernah juga terjatuh dalam longkang besar okay! Saya juga tiada hari bercuti...even di waktu exam, saya akan membaca buku selepas lunch hour, juga dikedai. Di zaman kolej, seawal pagi saya akan ke kedai menyediakan sambal belacan & ulam2 {ya.. menjawab bagaimana saya bisa buat sambal tapi tk mkn.. hehe}. then menjadi waitress sepanjang hari. so cuti jek saya tak perlukan kerja part time seperti yg lain. Dan saya hanya akan berjumpa dgn kwn2 selepas kedai ditutup sahaja. Namun pengalaman itu menjadikan saya bisa menguruskan masa dan mempunyai daya stamina yang baik. {juga menjwb pertanyaan mr Piziey bila mana melihat saya bekerja dgn senyuman.. cewahhh! in production, saya perlu mengangkat barang yang ntahlah berapa beratnya... yang pasti saya nmpk macam ninja turtle. hahaha}.

Kini saya rindukan zaman kedai... tapi masih belum cukup lagi ilmu, iaitu memasak! bila la saya bisa menjadi chef seperti MAMA.

2 comments:

  1. wah cpt ek gaji dh msk...jln2 time cuti skolah pack ngan bdk2...hehehehe

    ReplyDelete
  2. Salam kak Sharna...how are you? Dont tell me you'd already forget about me!!..miss ya so much!! muahxxx...take care ya!

    ReplyDelete