Tuesday, December 8, 2009

* owh yesss!!! the ISLAND hoppin' *

good mornin'!!! finally dapat juga saya menyambung semula upload edisi jalan-jalan cuti-cuti mesia nie. jika yang lain mungkin sibuk menghabiskan cuti & pergi bercuti, saya pula hanya mampu melayan gambar2 percutian yang lalu memandangkan cuti utk tahun nie berbaki SIFAR. ahaks! okay.. mari layan gmbo saya yang sempat menyertai Island Hoppin' trip semasa berkunjung ke Langkawi.

basically pakej Island Hoppin' nie rata2 RM35, luckily saya mendapat ejen sulung yang hanya charge RM29. tapi tourists selalunya harga berbeza.. bley pula begitukan? hmm. kalo pergi ramai2 dalm 7-8 orng mungkin bley charted bot, so kalo nak leby lama berada dipulau... kenalah charted bot.. so GGO, let's go to KAWI. hehe

AND a lil' warnin' here.. entry ini adalah sangat penuh dgn gmbo2. hiks! hope you enjoys!
Sunday morning'.. ready for Island hoppin' trip! ade van yg dtg pick up dari resort. yes! i like!

jety berdekatan Porto Malai... berjalan utk menaiki bot. masa nie ade 2 0r 3 photogs yg standby candid. tapi tkde plak gmbo saya.. huhu. naseb saya import mr photog BAEK munyer. ahaks!

sungguh girang skali.. really hope for miracle? bertukar menjadi putih bley ker kenanga? hehe

lucky me! dapat melihat kapal2 perang yg sudah standby for LIMA..owh dapat juga lambai abg2 navy. {jgn jeles kantan.. hiks}. masa nie bot sangatlah laju.. kira topi bely melayang, pegang mr nik pun gegar2 jek. teror sungguh encik bot memandu siap corner baring lagik. but sadly tk nmpk pula kapal selam kan? huhu
first spot Pulau Dayang Bunting. ade nmpk tak bentuk Dayang Bunting tgh baring tu? menariknya di tengah2 pulau itu ade air tawar. miracle kan buatanNYA.

yeay! dah sampai.. gembira saya dapat membawa bersama teh ais yang ditapau di jeti sebelom bertolak. Pesan encik bot hati2 dgn monyet jika membawa beg plastik.
hmm.. tkkan la monyet nak teh ais kan? hehe

saya dgn ABAH tersayang {spot apa yg sama? hehe}

ini adalah laluan naik menuju ke tasik. sbb itu juga MAMA tidak turut serta, mmg kurang sesuai utk sesiapa yang kurang daya tahan kaki mendaki.

meet the naughty monyet!!!! geram tau! 2 kali serang saya, cuba merampas my teh ais! ciss!!!
saya hanya mampu menjerit... whuaaaaaaa....


lepas mendaki, ini laluan turun menuju ke tasik. adush! dah la banyak tangga banyak monyet yang tak tahan tu.


the Tasik Dayang Buntingsaya tidak pula mandi atau meneguk atau mengambil pulang air dari tasik ini. ade yang berkata, airnya bagus diminum jika ingin bunting. saya berkata... mungkin kebetulan rezeki orang itu pergi bercuti dan terus membunting {hanya org kawen mungkin lebih faham.. hehe}. hmm.. oleh itu saya bergmbo sudah pun dah happy. hehe. nak mandi takut sebab tak pandai berenang sebenarnya. hiks

owh.. my loovey mr photog sentiasa disisi..

i loove you mr photog! muahx!

berendam kaki di kolam ikan keli. mula geli tapi lama2 okay jek. well spot my handbag yang banyak berjasa tu. sejak guna handbag tu hilang masalah bag.. semua barang saya masukkan termasuk mr nik & etc.. kira all in one. tapi beratnya seberat guni beras 10 kilo okay. hehe

ikan keli suka saya. hehe

man in my life. hubby Moose & ABAH

owh my curly hubby Moose in action...smile!

tyme to go.. mendaki dgn senyuman.. cewahhh

cute sangat!

encik bot yanag baik hati.. nyaris tak tinggal saya sbb kelewatan asyik bergmbo jek. ahaks!

singgah sebentar di Pulau Batu Batu.. the Red fish farm. bayar RM5 jika mahu beri ikan makan. saya beri my pelaga RED & BLUE makan lagi best.

tyme for eagle feedin' di Pulau Singa.. best!

makan tyme!.. i wish mampu shoot somethin' like this.

last island is Beras Basah. pulau ini airnya memang jernih dan monyetnya juga banyak

candid cik putih!

at jetty.. dimana saya berjemur untuk lebih hitam.. tidakkk!!!!
ABAH sudah lapar, nasib masih ada bekalan nasi lemak yang saya bawa dari pagi

eik? hubby Moose juga lapar? hehe

relax with chipmore sambil saya......

menonton monyets minum 100 plus. haha

sekali bapak monyet menonjolkan diri dari tempat persembunyian.. mencari 100 plus juga
POSE di Beras Basah pula

wahh.. hubby Moose POSE juga. gaya sama jek.. tiru aksi model kecik la nie

matahari tengah terik di kala ini...tapi KAMI masih memberi senyuman untuk mr nik!
loove this piece!
before pulang.. saya tak lupa pose bersama tripod & bot.. haha
kecewa ketika nie.. gambo saya tiada di piring, so save RM10 yer. btw credit to hubby Moose yang shoot setiap moment. ketika itu saya yang rimas kenapa hubby Moose asyik bergmbo jek. tapi bila pulang...saya amat gembira. banyak gmbo saya! yeay!!!! i loove you CYG!

miracle nya... saya terselamat dari ancaman monyet. kiddin' huh?! more and more comin' up NEXT. inshaAllah.

6 comments:

  1. aik...citer monyet rampas teh ais jek?
    mane citer monyet menyambut + memeluk erat ibunye yg dah lame xpulang???? mane mane? :P

    ReplyDelete
  2. mama: mcm mana bunyi mama monkey??

    adam: na na na.. ooopssss! uk uk uk!


    lariksss...

    ReplyDelete
  3. sbb monyet tu nmpak aku cute kot, tu yg terus peluk... hahahaha

    tangkap mama adam..oo mo larik ek

    ReplyDelete
  4. monyet itu mmg perangai xde adab!!! ai kene serang jgk sbb nk merampas plastik ai!! last2 ai campak jer plastik tu..nasib x terbuang camera skali..pandai plk monyet nk bergmbr nnt siap ade FB. sape nk jwb?

    ReplyDelete
  5. cyana! cantiknye gamba2!! suke lah tgk!

    ReplyDelete
  6. chajuya: sama la kita mangsa ragut.. hahaha

    farah: thanks. u guys pun kena gi sana la amik gmbo.. tp cam tkde dlm wish list u jek g kawi. hehe

    ReplyDelete