Thursday, December 3, 2009

* My Day 1 @ Kawi *

well... well... maseh cerita "KAWI". asenya minggu nie semestinya cerita with title "my trip to Langkawi". untuk sesiapa yang sudah menjejak kaki ke sana..mungkin sudah tahu tempat2 menarik Langkawi.. saya cuma menambah pendapat & pengalaman saya menjejak kaki ke sana. Sesungguhnya... sangatlah PANAS!!! maka kulit saya juga sekarang ini masih lagi di dalam proses pemulihan... hahaha. sudahla hitam makin berkilat lagi rasanya.. but i'm proud to be HITAM MANIS. walao terbatas nak bergaya dgn warna2 terang, itu satu cabaran..cewahh!! bak kata salah seorang kenalan saya... "i love ur tanned skin!!". wow!!! owh ade juga org yang teruja ya dgn GADIS hitam manis{ketika itulah kan.. hehe}. dan ketika berjumpa hubby Moose soalan yang wajib saya tanya, "why do u like me?" jawabnya "mucab suka yang golap".. glurp!!! SAYA-lah pilihannyer... mengikut sejarah hubby Moose dari kecik mmg suka girl gelap!! kini saya pula menjawab "i'm proud to be with u my PUTIH dear" hahaha.

berbalik cerita KAWI.. the next day sepatutnya nak breakfast..akhirnya 2+1, terus lunch. kalo sesiapa yang menetap di Chenang, saya suggest anda lunch disini.. makanannya sedap, harganya berbaloi, taukenya peramah.



ABAH terjumpa pula warga Penang.. hehe


lil' Aiman minum ice yer... report Umi baru tau.. hiks

with MAMA & ABAH.
{hubby Moose & Pak Joe cakap saya nmpk mcm kantan.... oh noooo!!!!!! ker sbb i'm in that purple color... huhu. TIDAKKKK!}

kedai2 area Chenang kebanyakan beroperasi di malam hari

kebetulan juga semasa di KAWI..Pameran udara & maritim LIMA Antarabangsa 2009 akan berlangsung..so saya juga berkesempatan melihat jet2 pejuang & kapal2 laut secara dekat. yeay! {jakun sekejap okay!.. kalo kenanga ade nie sure dia taknak balik}

jaraknya adalah sangat jauh.. masa nie maybe jet2 nie tgh test power.

Next, saya ke Habour Park. yachts here are all so luxurious. and monkeys are all friendly..haha.






saya & MAMA berada di dalm kereta..sbb ketika ini matahari betul2 tegak di atas kepala. huhu

then, we all bertolak ke Oriental Village di kaki gunung, untuk ke cable car. sebelum tu...shoppin'! hiks!
owh dear!! hubby Moose mmg pantang jumpa topi. suka sangat pakai topi. dapat pula topi koboi nie... terus bertukar naik kuda. hahaha.

girlish kan saya? hehe. ke mcm orang nak gi kebun teh jek.. haha

and this is my mr cowboy!! yeeeehaaa.
okay..yang nie pula burung KAWI yang ABAH dok ngidam... terus tapau yang besar. huhu.

hope you enjoy... more to come.. c ya! daaa...


2 comments:

  1. ler tk model tk posing ke kt area jeti yg ada kapal2 tu..mmg panas terik time kak amy pegi dlu tp disebabkn nk view tu cantik so sanggup ebrpans jua, nasibaik tisya tk demam...ehehhehe

    ReplyDelete
  2. iskh.. bila sunburn yg tk tahan tu. hiks

    ReplyDelete