Thursday, December 24, 2009

* Behind the Scenes...OP & OV *

Assalaam alaykom... first and foremost, deeply thanks to all yang berganding bahu menjayakan kelancaran majlis resepsi mrs Nadia tempoh hari yang berlangsung di Restoran Nelayan, Tasik Titiwangsa Kuala Lumpur. Personally...saya amat berpuas hati kerna 95% yang dirancang berhasil. mungkin baki 5% biarlah tetamu yang hadir mengadilinya. Rata2 mendapat positive feedback. Jika raja sehari dan ahli keluarga gembira...itu sudah cukup buat saya tersenyum.

Actually, masa yang diambil untuk perancangan hanyalah beberapa minggu sebelumnya. Dalam masa yang singkat ini perancangan teliti harus dibuat. Tugas saya adalah menyediakan flow majlis & memastikan semuanya berjalan lancar. Dari itu, segala aspek perlu diteliti... termasuk sumber tenaga dan bab teknikal. Namun penat lelah itu sangat berbaloi. alhamdullillah.

okay..sedikit tatapan penyediaan sehari sebelum majlis bermula. Meetin' & run through flow...sampaikan saya bley menghafal flow tersebut...hiks. Kemudiannya pergi ke tempat kejadian untuk membuat pre-rehearsal...{asalnya saya berhajat tidak bertugas..maka perlu hand over kpd pengganti saya}. Ketika ini dewan sudah 70% siap.. hanya menunggu pemasangan pelamin saja.

check it out my checklist

brother Syah yang meneliti flow majlis

the flow manager cuba memikirkan sesuatu yang terbaik.. think! think!

IBU turut hadir memberi pandangan...boss wajib la dtgkan? hehe

semangatnya wanita berbaju kuning tuh... hiks! actually saya sangat suka dewan ini.

owh...tak dapat kawen disini... dapat naik stage pun dah kira okay. ahaks!

ultraman taro!!!!! hahahaha.
actually saya sedang menerangkan pengantin akan berjalan di bawah pedang & kemudian memberi tabik hormat pada pasukan sword bearers. {tak begitu miss HSM?}

mr Agus.. incharge persiapan dewan ini. baik & lemah lembut orangnya

the main table

romantic

pelamin area

dewan yang separa siap..with tema gold.

from the VIP's angle. hehe. malam tersebut ada MCP. Ringkasnya MCP adalah seperti coverage weddin' saya dahulu...ala2 nampak muka sendiri sedang berjalan dan tersengih di screen.


okay sedikit info.....SCP adalah Single Camera Production menggunakan 1 camera. Apa pula MCP? MCP adalah Multi Camera Production. minuman videoman adalah 2 orang dan seorang switcher. MCP membolehkan tetamu menonton live streamin' melalui screen. So jika sesiapa yang berminat utk menggunakan MCP.. itu adalah perkara basic selain perlu menyediakan projector dan screen. Lebih banyak camera, lebih banyak angle yang bley dapat dan semasa editin' ianya akan memudahkan kerja video editor mencari shot yang terbaik. TETAPI harus diingat, kos perkhidmatan ini adalah lebih tinggi kerana memerlukan tenaga kerja yang ramai serta peralatan yang mahal. oleh itu bakal2 pengantin yang berminat dengan MCP, silalah kumpulkan wang mulai saat ini. {dedicated to miss HSM or kenanga or kemboja or kantan}

enough!!!! masa bekerja pun ade paparazi kah? hehe.

btw, saya sangat selesa dgn dress ini... namun setiap kali menyarungnya..ada jek soalan cepu emas terdengar di telinga..."sudah berisi ka?" "owh..saya mmg berisi sbb tu sume baju stail nie"... nak jek jawab jika bisa "owh... this is my fav fesyen" {fesyen cover lomak..hahaha}


the next day..iaitu majlis akad nikah, seawal pagi we all sampai di kediaman pengantin. Itu NENEK yang sedang sibuk di dapur menyiapkan sarapan.


di bilik pengantin..terlihat tentatif yang saya sediakan.. okay! puan pengantin jangan risau, flow serahkan pada saya.. puan pengantin hanya perlu berjalan & senyum saja.

curik2 shoot hubby Moose... rindu la. oppss!

owh.. hubby Moose sembang2 yer? kerja. kerja.

mr Piziey mencari low angle... ha... berjemur la tgh panas tu.
{ptt la saya makin golap jek...selalu berjemur jek}

mr OV in action

mrs OP in action

pengantin masuk gmbo....saya nak jugak!

alhamdullillah selesai majlis nikah... terus berkejar ke Restoran Nelayan untuk sesi rehearsal.. and sadly malam majlis resepsi tiada satu gmbo dari mr Nik. Saya sedang menanti gmbo ehsan dari mr OP pengantin.. mr Fairuz from Avicenna.

third day... we all ke Hotel KL International untuk sesi make up pengantin sebelum ke majlis bertandang di Ampang. Hari ini ramai pula yang turun padang.. selain mr OV & mr OP, brother Kamarul & brother Ali juga mahu turut serta... bagus2 cari pengalaman.

my fav angle... dah lama rasa tak amik tugas shoot behind the scenes nie...hehe. wahhhh! adik kecik baju merah tu sama naik dengan mr photog.

brother Kamarul in action

mr OV yang keletihan..
sebelum pulang pasangan pengantin belanja we all dinner.
rezeki alhamdullillah.

brother Ali

this pic for miss Kayna.. hiks.

last but not least... the winner of best action.. it's US. sama gaya dikala berposin'... tetapi why muka saya blur????? huhu...{salah focus point tu kenanga}

big thanks to all yang terlibat secara langsung atau tidak langsung sepanjang ketiga2 majlis ini. Maafkan kami jika ada yang tidak sempurna.. diharap mendapat teguran, agar bley sama2 kita jadikan teladan & sempadan di masa yang akan datang. InshaAllah.

ps: Selamat Hari Natal bagi semua warga yang meraikannya.

No comments:

Post a Comment