Wednesday, November 11, 2009

* Kemeriahan di Saujana Utama *

Date: 17th October 2009
Location: Saujana Utama, Kuala Selangor

As salaam alaykom,

Gmbo2 nie dah hampir sebulan yg lalu.. masa saya teman IBU ke Saujana Utama, Kuala Selangor. teringat pula saya belum upload gmbo2 nie... mungkin sbb esok di opis akan ada potluck, saya teringatkan event nie yang mana juga juadah potluck disediakan.

Bandar Saujana Utama nie berada di sempadan Shah Alam...so masa pulang we all ikut jalan Puncak Perdana..laluan lebih dekat berbanding melalui Guthrie highway.

IBU menggantikan AYAH ketika ini merasmikan hari sukaneka dan juga meraikan sambutan Aidilfitri. owh..kebetulan juga hari tersebut Deepavali. dapat juga celebrate dgn warga India di Saujana Utama.
i love the blue sky

potluck oleh warga Saujana Utama.. mcm2 juadah ada

IBU sempat lagi memberi ceramah motivasi tentang kekeluarga. Bagaimana membentuk keluarga dan sedikit berkongsi pengalaman IBU membesarkan anak2.

Ringkasan yg masih saya ingat..Anak IBU 7 orang...dulu kecil jek, sekarang seorang demi seorang, masa berlalu terlalu pantas. now sudah mempunyai 4 orang cucu. dan menyentuh sedikit topik mentua & menantu. Contoh IBU, saya menantu yang tinggal bersama...so masing2 memainkan peranan sendiri. glamer pula saya buat seketika....tetibe muka saya merah menahan malu.. hiks!

IBU menyampaikan hadiah buat pemenang2 sukaneka..dan penganjur menghadiahkan IBU dan saya hamper. menarik bukan? sekali sekala ikut IBU mmg best! Jika ada kelapangan saya pasti akan meneman IBU sbb saya sudah terbiasa meneman MAMA ke mana sahaja kalau di Penang sbb MAMA tidak boleh memandu seperti IBU. bagi saya IBU lebih banyak berdikari, semuanya jika boleh IBU hendak lakukan sendiri. mashaAllah beruntungkan jika mendapat seorang IBU yang tabah seperti IBU. eh, menyimpang pula tajuk utama... hehe. till meet again. InshaAllah.


No comments:

Post a Comment