Sunday, November 15, 2009

* Kari Kepala Ikan *

ini gulai kepala ikan MAMA

Alhamdullillah..hari ini saya berjaya memasak kari kepala ikan OR orang Penang kata gulai ikan. Sebenarnya first tyme saya masak gulai ikan nie, saya TIDAK pernah masak sendiri sebelum ini. walaupun rasa tidak selazat masakan MAMA dan rupa kari juga sedikit berbeza dgn gmbo diatas.

Mungkin cubaan pertama adalah cabaran, kebetulan Tok Baba & Tok Mami dtg, asalnya saya mahu masak ayam saja..{ayam kan menu selalu masak.. hehe} but AYAH reminds me ada kepala ikan yg AYAH dapat semasa melawat Morib tempoh hari. Ketika itu, dupdap dupdap "ALAMAK! camner nak masak nie?". selalu kalo first tyme masak saya akan rujuk resepi.. hehe. tapi kali nie saya anggar saja.. naseb tak lupa masukkan asam jawa. kwang3x.

Cubaan berani berjaya, maka terhasil the Shanana Fish Curry Head.. yang penting hubby Moose suka.. inshaAllah next tyme bley masak lagi. hehe.

No comments:

Post a Comment