Tuesday, October 27, 2009

* ISD FAMILY DAY @ DAY 1 *

As salaam alaykom,

Date: 24th & 25th Oct 2009
Location: KM Chalet, Kuala Linggi Melaka

yea..seperti dirancang 3 bulan yg lalu, ISD family day diadakan di KM Chalet Kuala Linggi Melaka. okay..Kuala Linggi nie bersempadan dgn N9. Percutian kali nie melibatkan ahli2 keluarga ISD sebanyak 26 keluarga dan staff2 yg masih single. Alhamdullillah semua berjalan lancar & yg penting enjoys..penat lelah AJK selama nie berbaloi-baloi.

I'm glad.. hubby Moose turut serta as OP terjun. hehe. deeply thanks to my lovely hubby Moose!! my brother in law brother Musleh juga bersama kami ke family day nie. for me, dpt menggembirakan orng lain adalah cukup bermakna.

persiapan rapi yg kami buat berhasil...yahoo!!!! yg best hadiah pun byk even saya hanya dapat hadiah cabutan bertuah jek. huhu. tapi pic yg banyak nie sampai penuh hdd nie... mmg meninggalkan byk kenangan buat kami. Insha'allah.
okay.. let's begin with the story mory morning glory.. hiks.
tadaa.. saya sampai lewat about 5plus, coz settlekan apa2 yg perlu dirumah. erm.. sorry ya sista Yusra, tk sempat nk stay untuk sesi merisik kamu... hmm.
sampai jek hubby Moose & brother Musleh turun pantai.. as for me yg kurang gemar mandi laut..tgk jek la. Yg lain sibuk bakar kambing, mandi manda, main pasir, main bola, sembang2..

anak comel abe Wan,peserta yg paling kecik..baru 3 bulan umur, dh pandai senyum. so sweet!
mlm hari, majlis makan malam BBQ..mmg banyak lauk, ade tomyam, ayam, ketam, sosej, ikan bakar sume ade. hmm.. mmg banyak tapi saya sempat mkn sket jek coz bila waktu bekerja saya lebih fokus pd keje. owh.. keje saya as emcee & handle program malam tu. maybe nmpk senangkan? yg penting perancangan awal yg teratur. dgn sedikit pengalaman selalu jadi emcee di majlis lain... alhamdullillah saya berjaya handle dinner family day ISD.

majlis bermula dgn bacaan doa oleh mr Halim. then sedikit ucapan dr mr Fahrul selaku Pengerusi. then yg paling cute telatah anak2 kecik dlm pertandingan pakaian beragam.. semua ada 8 peserta saja.. coz contest nie utk kanak2 bwh 6 tahun jek. masing2 dgn gaya tersendiri BUT they are sooooo cute! love 'em!


comelkan? yg beezzz tu lil' adam anak mrs murni. pengadil pulak si kantan!!! wow!!! pengadil garang tau.. nmpk jek garang, tapi kantan mesra ngan budak2.
then ada pertandingan karaoke.. erm.. ramai jugak yg berbakat nie.. tp ahli2 Wayfarers yg saya bawa tu tknk pulak nyanyi...sogan kot. owh.. hubby Moose bz candid while my brother Habibi bz sms.. while me bz celoteh.. kwang3x.

pemenang karaoke mr Fahrul yg nyanyi lagu "Camelia", runner up mr Fauzi and third place mrs Aloryah yg sesuai dgn bunga2 gantung tu.. hiks!

as usual saya jarang mo menang grand prize. cabutan bertuah di No 24..huhu. dpt king bedsheet, syukran. then saya selitkan dgn on-spot games such as "bilik bertuah", "siapa cepat" & "peserta kreatif". owh utk game "peserta kreatif" saya sediakan 3 soalan iaitu berlakon, bernyanyi & bersajak. you guys rawks!!! sportin' sgt...semua berjaya menang hadiah.

erm.. part paling best bila my boss, Kak Wan sgt sportin' nyanyi lagu "Belaian Jiwa" & Kak Ina wifey abe Wan nyanyi jugak as penyanyi undangan.
i wish hubby Moose can sing too... tapi hubby Moose mane layan karaoke. huhu. owh to mr Fahrul yg ingat hubby Moose just nyanyi nasyid, well you're totally wrong! rasa hubby Moose tk pernah nyanyi lagu rock jek kot... yg lain masyuk jek.

part penyampaian hadiah mmg meriah dgn telatah kanak2 cilik nie... semua berebut nak hadiah.. hehe. saya nak jugak! pleasssseeee!
semua enjoys! semua dapat hadiah kan.. yg beza kecik beso jek banyak sket jek.. owh, yg sket tu saya la.. huhu.

tamat jek dinner..we all yg ada blom tamat lagi... ramai pulak yg mo karaoke.. yg best semua boss sportin'. bagi jek mic terus nyanyi...eh, saya juga dapat nyanyi..opss!
peserta2 seterusnya..ada peminat kecik tau!

BEST! BEST! semua berbakat..so next tyme saya sudah tahu mo point sapa nyanyi.. hehe. erm, finally ada jugak gmbo dgn hubby Moose. tgk tu hubby berpeluh mcm bekerja pulak...tetiba hubby Moose kena jd OP plak. sbb tu gmbo pun lmbt mo upload...byk sgt! thanks CYGku!

No comments:

Post a Comment